Toen wij een aantal jaren geleden ons huis kochten zat er zo’n oranje/zwarte sticker op onze brievenbus. U weet wel; geen huis-aan-huis bladen en geen reclamefolders. Nu vind ik het toevallig erg leuk om reclameblaadjes in de brievenbus te krijgen maar om ze te lezen vind ik nog leuker. Vooral de elektronicafolders doorspitten is een grote hobby van me. Enkel het doornemen van deze folders is natuurlijk niet genoeg: je moet vergelijken. Wat kost dat apparaat bij deze keten en wat kost datzelfde ding bij de concurrent? Maar ook de folders van de Lidl, Aldi en andere supermarkten krijgen van mij de volle aandacht die zij verdienen. Deze folders zijn voor de postbesteller nog wel te tillen door de gleuf van de brievenbus te duwen.

Een reisgids in de brievenbus

Maar wat er gisteren in onze brievenbus lag, was voor de postbode waarschijnlijk geen pretje. Een gigantisch boekwerk van een reisorganisatie met alle reizen die zij verzorgen in binnen- en buitenland. Maar, tjonge, jonge wat een gigantisch boekwerk. Wel enorm mooi verzorgd en goed voor de drukker en boekbinder. Nu ga ik regelmatig naar San Francisco en omstreken, dus leek het mij leuk om eens te kijken wat voor reizen deze organisatie in petto heeft voor deze regio. Uiteraard is daar dan de traditionele reis naar de driehoek San Francisco, Las Vegas en Los Angeles welke zo’n drie weken duurt en ongeveer $3500 kost. Een prachtige reis langs allerlei natuurparken en andere bezienswaardigheden. Maar als je dan in de eerste regel van de reisbeschrijving leest dat de traditionele kabeltram je overal naar toe brengt, zakt bij mij de broek af. Er zijn namelijk maar drie van deze tramlijnen overgebleven in de loop der jaren en deze zijn voornamelijk toeristisch te noemen. Doe je zoveel moeite voor een gids, lees je dat soort fouten.

    17-05-2013 00:00